برند لاکچری؛ ۶ ویژگی این برندهای منحصربه‌فرد را بشناسیم

  • نویسنده موضوع Gԋαȥαʅ
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 4
  • بازدیدها 360
  • کاربران تگ شده هیچ

Gԋαȥαʅ

کاربر حرفه‌ای
کاربر حرفه‌ای
تاریخ ثبت‌نام
5/12/17
ارسالی‌ها
1,639
پسندها
1,775
امتیازها
17,973
مدال‌ها
2
سطح
6
 
  • نویسنده موضوع
  • #1
«لاکچری»؛ کلمه‌ای که این روزها حسابی باب شده و در همه جا شنیده می‌شود. از معنای لغوی این کلمه که در فارسی به تجملی و لوکس ترجمه شده که بگذریم، امروز می‌خواهیم به شکل تخصصی برندی را که به‌طور قطع می‌توان آن را لاکچری نامید، تعریف کنیم. همچنین توضیح دهیم که چه ویژگی‌هایی آن را به یک برند لاکچری تبدیل می‌کند و به این پرسش پاسخ دهیم که آیا هر محصول گران‌قیمتی، لزوما محصولی لاکچری محسوب می‌شود؟


گاهی به‌سختی می‌توان باور کرد که برندهایی وجود دارد که برای آنها از عباراتی مانند «افزایش فروش» یا «ارائه‌ی محصول برای مدت محدود» استفاده نمی‌شود. درواقع قیمت بالاتر فقط به‌دلیل افسانه‌هایی است که این برندها درطول زمان ایجاد کرده‌اند. بازاریابی برندهای لاکچری صرفا به معنی تعیین قیمت‌های بالایی نیست...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Gԋαȥαʅ

کاربر حرفه‌ای
کاربر حرفه‌ای
تاریخ ثبت‌نام
5/12/17
ارسالی‌ها
1,639
پسندها
1,775
امتیازها
17,973
مدال‌ها
2
سطح
6
 
  • نویسنده موضوع
  • #2
۱. افراد بسیاری خواهان آن هستند ولی تعداد اندکی آن را به‌دست می‌آورند
Porsche.jpg


محصولات لاکچری دارایی‌های ارزشمندی هستند که افراد محدودی توانایی خرید آنها را دارند. مدیرعامل شرکت اتومبیل‌سازی پورشه می‌گوید: «وقتی دو پورشه را در یک خیابان می‌بینم، نگران می‌شوم». انحصاری‌ بودن به این معنی نیست که فقط پایگاه مشتری محدودی را هدف قرار دهیم که بتوانند مالک آن برند شوند. در بازاریابی برندهای لاکچری باید افرادی علاقه‌مند به آن برند را جذب کنیم که هرگز توانایی خرید محصولات آن را نخواهند داشت و بااین‌حال، شوروشوق بسیار زیادی برای داشتن آن دارند.

انحصاری‌بودن محصولات لاکچری باید بلافاصله قابل‌تشخیص باشد. برندهای...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Gԋαȥαʅ

کاربر حرفه‌ای
کاربر حرفه‌ای
تاریخ ثبت‌نام
5/12/17
ارسالی‌ها
1,639
پسندها
1,775
امتیازها
17,973
مدال‌ها
2
سطح
6
 
  • نویسنده موضوع
  • #3
۲. محصولات لاکچری شاهکارهایی همیشگی هستند
برندهای لاکچری به‌تدریج و با گذشت زمان تکامل پیدا می‌کنند و هرگز تغییر ناگهانی نمی‌کنند. «دستورالعمل محرمانه»، طراحی متمایز و نمادپردازی‌های مرتبط با برندهای لاکچری، با گذشت زمان ارزش خود را از دست‌ نمی‌دهد و نیازی به پیروی از روندهای دنیای مدرن ندارد. برای‌نمونه، تمام مدل‌های BMW (صرف‌نظر از سال تولید خود) جلوه‌ای خاص، متمایز و پایدار دارند، ولی همین حالت درمورد لکسوس وجود ندارد. لکسوس برندی است که طراحی وسایل‌نقلیه‌ی آن هر چندسال یک‌بار تغییر می‌کند و این یکی از دلایلی است که موجب می‌شود لکسوس برندی برجسته و برتر (premium brand) و نه برندی لاکچری باشد. ویژگی پایدار و همیشگی‌بودن، موجب افزایش ارزش برند لاکچری می‌شود و مالک...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Gԋαȥαʅ

کاربر حرفه‌ای
کاربر حرفه‌ای
تاریخ ثبت‌نام
5/12/17
ارسالی‌ها
1,639
پسندها
1,775
امتیازها
17,973
مدال‌ها
2
سطح
6
 
  • نویسنده موضوع
  • #4
۴. برندهای لاکچری داستانی منحصربه‌فرد و تقریبا افسانه‌ای دارند
برندهای لاکچری براساس داستان قانع‌کننده‌ای ایجاد می‌شوند که نمی‌توان آن را دوباره ساخت یا تکرار کرد. معمولا همه چیز با شخصیت و توانایی‌های متمایز مالک و بنیانگذار آن برند شروع می‌شود. برندهایی مانند پورشه، فراری یا مرسدس‌بنز، برپایه‌ی نبوغ و استعداد مکانیکی بنیانگذاران خود ساخته شده‌اند و رولز‌رویس نیز برندی است که پیوندی قوی با اعضای خانواده‌های سلطنتی دارد.


۵. قیمت محصولات لاکچری تاحدزیادی بالاتر از ارزش کاربردی این محصولات است
Richard-Mille-watch.jpg


برای نمونه، کدام ویژگی کاربردی می‌تواند قیمت ۴۰۰ هزار دلاری ساعت...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Gԋαȥαʅ

کاربر حرفه‌ای
کاربر حرفه‌ای
تاریخ ثبت‌نام
5/12/17
ارسالی‌ها
1,639
پسندها
1,775
امتیازها
17,973
مدال‌ها
2
سطح
6
 
  • نویسنده موضوع
  • #5
۶. خدمات محصولات لاکچری، بسیار شخصی‌شده و خاص هستند
در دنیای محصولات لاکچری به هر یک از اعضای باشگاه مشتریان برگزیده، خدمات شاهانه‌ای ارائه می‌شود. ارائه‌ی محصول و خدمات بسیار شخصی‌شده، ویژگی مهمی است که موجب می‌شود مشتری حس کند فرد بسیار ویژه‌ای است و بر لذت بسیار بالای ناشی از مالکیت محصول لاکچری می‌افزاید.

کاپفِرِر مفهوم مدیریت شناخت جامعه (community recognition management) در دنیای محصولات لاکچری را (که معادل مدیریت ارتباط با مشتری درمورد سایر محصولات است) این چنین معرفی می‌کند: به رسمیت‌شناختن و محترم‌شمردن جامعه‌ی افرادی که به آن محصول باور دارند و آن را دنبال می‌کنند:

«در شرکت فراری، به جامعه‌ی ۳۸ هزار نفری صاحبان فراری‌های قدیمی افتخار می‌شود و آنها مورد...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 1, کاربر: 0, مهمان: 1)

عقب
بالا