انگیزشی ۱۲ ویژگی رفتاری یک شخصیت سالم

RiRa-M

گوینده انجمن + مدیر بازنشسته
گوینده انجمن
تاریخ ثبت‌نام
23/11/20
ارسالی‌ها
2,416
پسندها
18,150
امتیازها
48,373
مدال‌ها
27
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • #1
خیلی از افراد به لحاظ جسمی و سن تقویمی بزرگ هستند ولی در موقعیت‌های حساس و پر استرس که قرار می‌گیرند به کودک نابالغ شبیه‌ترند!

۱۲ ویژگی رفتاری یک شخصیت سالم


فردی که دارای سلامت‌روان است به دلیل وجود انگیزه‌های فراوان قابلیت تاثیرگذاری بر خویش و محیط پیرامون خود را دارد و در هر جایگاه و مرتبه‌ای که قرار دارد، می‌تواند فرد موثر و موفقی باشد. اما همیشه یک سوال در ذهن بسیاری از افراد به خصوص جوانان وجود دارد که یک انسان بالغ و سالم، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

علم روان‌شناسی به این سوال پاسخ داده است و در ادامه این مطلب سعی شده است به اصلی‌ترین ویژگی‌های رفتاری یک فرد بزرگ سال سالم اشاره شود.
 
امضا : RiRa-M

RiRa-M

گوینده انجمن + مدیر بازنشسته
گوینده انجمن
تاریخ ثبت‌نام
23/11/20
ارسالی‌ها
2,416
پسندها
18,150
امتیازها
48,373
مدال‌ها
27
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • #2
کمک گرفتن از هوش اجتماعی
با داشتن هوش اجتماعی، فرد فعالیت‌های بی‌ارزش و بی‌فایده را از فهرست کارهایی که باید انجام دهد، حذف می کند و به انجام رفتارهای مفید و سازنده می‌پردازد. واضح است که یکی از دلایل نرسیدن افراد به اهداف‌شان، اختصاص دادن زمان شان به انجام کارهایی است که یا ضروری نیستند یا اولویت ندارند.

داشتن قدرت حل‌مسئله
با داشتن توانایی و یادگیری مهارت حل مسئله فرد در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود و سعی می‌کند راه حل مناسب را پیدا کند. حتی به تکرار مکررات هم نمی‌پردازد، برای حل مشکلات باید ابداع و تنوع در تصمیم‌گیری داشت که بهره‌بردن از مهارت حل‌مسئله باعث می‌شود به این هدف دست یافت.

بروز احساسات
بزرگسال سالم باید گذشت و بخشش داشته باشد و سخت و غیر قابل‌انعطاف...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : RiRa-M
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Wang'羡

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

عقب
بالا