انیمیشن نگاهی به تاریخچه نوآوری دیزنی در تکنولوژی‌ انیمیشن‌سازی

  • نویسنده موضوع .Mobina.
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 14
  • بازدیدها 94
  • کاربران تگ شده هیچ

.Mobina.

مدیر تالار ادبیات
پرسنل مدیریت
مدیر تالار ادبیات
تاریخ ثبت‌نام
12/1/24
ارسالی‌ها
3,874
پسندها
9,399
امتیازها
38,773
مدال‌ها
20
سطح
16
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #1
نگاهی به تاریخچه نوآوری دیزنی در تکنولوژی‌ انیمیشن‌سازی

دیزنی یکی از تاثیرگذار‌ترین و بزرگ‌ترین کمپانی‌های سرگرمی در جهان است که طی چند دهه موفق شده آثار انیمیشنی درخشانی را برای طرفداران رقم بزند و کمتر کسی پیدا می‌شود که با کارتون‌ها و انیمیشن‌های رنگارنگ دیزنی خاطره‌سازی نکرده باشد
 

.Mobina.

مدیر تالار ادبیات
پرسنل مدیریت
مدیر تالار ادبیات
تاریخ ثبت‌نام
12/1/24
ارسالی‌ها
3,874
پسندها
9,399
امتیازها
38,773
مدال‌ها
20
سطح
16
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #2
یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت دیزنی و محبوبیت آن نزد مخاطبان، خلاقیت آن در نوآوری، داستان‌سرایی و از همه مهم‌تر تکنولوژی‌های ساخت آثار انیمیشنی است. اگر از طرفداران طولانی مدت دیزنی باشید، بدون شک عصر کارتون‌ها و انیمیشن‌های دو بعدی دیزنی نظیر The Princess & The Frog، پینوکیو، Bambi و The Lion King را به یاد دارید. اما دیزنی از زمان ساخت انیمیشن پرنسس و قورباغه ساخت این‌ نوع انیمیشن‌ها را کنار گذاشت و تحول بزرگی را رقم زد. دیزنی با عناوینی نظیر گیسوکمند، موانا و Frozen در مسیر ساخت انیمیشن‌های سه‌بعدی قدم برداشت و با تکنیک‌های جدید خود جوایز متعددی به دست آورد.
زمانی که دیزنی فیلم انیمیشنی کوتاه Steamboat Willie (کشتی بخار ویلی) را در سال ۱۹۲۸ ساخت و روی پرده‌های سینما به نمایش درآمد،...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

.Mobina.

مدیر تالار ادبیات
پرسنل مدیریت
مدیر تالار ادبیات
تاریخ ثبت‌نام
12/1/24
ارسالی‌ها
3,874
پسندها
9,399
امتیازها
38,773
مدال‌ها
20
سطح
16
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #3
دیزنی

از تکنیک‌های مبتکرانه و نوآوری‌های پارک‌های تفریحی گرفته تا تغییر و تحول‌های دیجیتالی، می‌توان ادعا کرد دیزنی نزدیک به یک قرن است که پرچم‌دار صنعت سرگرمی و تکنولوژی‌های مربوط به آن قرار گرفته است.
 

.Mobina.

مدیر تالار ادبیات
پرسنل مدیریت
مدیر تالار ادبیات
تاریخ ثبت‌نام
12/1/24
ارسالی‌ها
3,874
پسندها
9,399
امتیازها
38,773
مدال‌ها
20
سطح
16
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #4

نوآوری‌های اولیه انیمیشن​

زمانی که کمپانی والت دیزنی، Disney Brothers Cartoon Studio نام داشت، تکنولوژی انیمیشن‌سازی در مراحل اولیه خود قرار داشت. بسیاری از تکنیک‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای امکان‌پذیر ساختن کارتون‌ها هنوز توسعه نیافته بودند و انیماتورها در حال تلاش برای یافتن راه‌ها و روش‌های زنده کردن دیدگاه‌های خود بودند.
دیزنی به‌جای منتظر ماندن برای در دسترس قرار گرفتن این فناوری جدید، به سبک نوآورانه و خلاقانه خود، ریسک کرد تا این قابلیت‌ها را در داخل مجموعه خود ایجاد کند. نتیجه این ریسک، یک جهش بزرگ در فیلمسازی بود و اختراعات و نوآوری‌های جدیدی را به وجود آورد که امکان ساخت انیمیشن‌های تمام قد را فراهم کرد.
 

.Mobina.

مدیر تالار ادبیات
پرسنل مدیریت
مدیر تالار ادبیات
تاریخ ثبت‌نام
12/1/24
ارسالی‌ها
3,874
پسندها
9,399
امتیازها
38,773
مدال‌ها
20
سطح
16
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #5

تکنی‌کالر (Technicolor)​

در طول دهه ۳۰ میلادی، استودیو کارتون والت دیزنی technicolor (تکنیک کالر) را توسعه داد؛ فرآیندی که به فیلم‌ها اجازه می‌داد با رنگ‌های زنده و روشن تولید شوند. این پیشرفت بصری فیلم‌های انیمیشن به هنرمندان این امکان را می‌داد تا جهان‌هایی بسازند که مخاطبان تاکنون نمونه آن را ندیده بودند.
برای دیزنی، تکنیک رنگ یک دستاور بزرگ و برنگ برنده بود. در سال ۱۹۷۳، استودیو از این فناوری جدید برای انتشار انیمیشن Snow White and the Seven Dwarfs (سفید برفی و هفت کوتوله) استفاده کرد و که به عنوان اولین فیلم تمام قد و رنگی این کمپانی لقب گرفت. این یک دستاورد بزرگ و قابل توجه در صنعت انیمیشن بود و شهرت دیزنی را به عنوان یک پیشگام در این زمینه تثبیت کرد.
 

.Mobina.

مدیر تالار ادبیات
پرسنل مدیریت
مدیر تالار ادبیات
تاریخ ثبت‌نام
12/1/24
ارسالی‌ها
3,874
پسندها
9,399
امتیازها
38,773
مدال‌ها
20
سطح
16
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #6

روتروسکپی (Rotoscopy)​

یکی از چالش‌های بسیار بزرگ در ساخت انیمیشن‌های اولیه، مدیریت حرکات و رفتارهای واقعی برای کاراکترهای دیزنی بود. انیماتورهای دیزنی برای دست‌یابی به حرکت سیال بیشتر در سکانس‌های متحرک خود، تکنیکی به نام «روتروسکپی» را توسعه دادند. این تکنیک شامل ردیابی تصاویر روی فیلم‌های لایو اکشن برای مطابقت با حرکات فریم به فریم برای جلوه‌ای واقعی بود.
در انیمیشن «سفید برفی و هفت کوتوله»، انیماتورها برای ساختن حرکات سفید برفی از این تکنیک استفاده کردند. این فناوری نقش حیاتی در ارتقای حس واقع‌گرایی و عمق احساسی شخصیت‌های دیزنی ایفا کرد و استانداردهای جدیدی را برای داستان‌سرایی و روایت طبیعی‌ و باورپذیرتر تعیین‌ کرد.
 

.Mobina.

مدیر تالار ادبیات
پرسنل مدیریت
مدیر تالار ادبیات
تاریخ ثبت‌نام
12/1/24
ارسالی‌ها
3,874
پسندها
9,399
امتیازها
38,773
مدال‌ها
20
سطح
16
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #7

الکتروفتوگرافی (Xerography)​

قبل از آن که انیمیشن بتواند به پتانسیل و گنجایش کامل خود برسد، استودیو والت دیزنی مجبور شد هزینه‌های تولید را کاهش دهد. انیمیشن‌هایی که با دست طراحی شده بودند، ممکن بود برای فیلم‌های کوتاه دیزنی قابل اجرا باشند، اما فیلم‌های تمام قد نیاز به ابزارهای خلاقانه‌تری داشتند.
تکنولوژی الکترفتوگرافی به انیماتورهای دیزنی این امکان را می‌داد تا با استفاده از فناوری فتوکپی، تصاویری را که با دست کشیده بودند، در سلول‌ها کپی کنند. این فناوری با حذف مراحل وقت‌گیری مانند جوهرکاری دستی، هزینه‌های نیروی کار را به طرز چشمگیر و قابل توجهی کاهش داد. به کار‌گیری این رویکرد جدید نه‌تنها منجر به روند کارآمدتر انیمیشن شد، بلکه مسیر را برای انیمیشن‌های کلاسیک بیشتر...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

.Mobina.

مدیر تالار ادبیات
پرسنل مدیریت
مدیر تالار ادبیات
تاریخ ثبت‌نام
12/1/24
ارسالی‌ها
3,874
پسندها
9,399
امتیازها
38,773
مدال‌ها
20
سطح
16
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #8

فناوری‌های اولیه پارک تفریحی دیزنی​

زمانی که دیزنی‌لند در سال ۱۹۵۵ افتتاح شد، مجموعه‌ای از فناوری‌ها و سرگرمی‌های جدید را معرفی کرد که منجر به تحول صنعت پارک‌های تفریحی شد. تیم مهندسان Imagineers دیزنی‌‌لند با هدف ایجاد جاذبه‌های منحصر به‌فرد به همان اندازه که سرگرم‌کننده بود، به صورت خلاقانه ایجاد کرد و همین زمینه‌ای برای تجارت تخیلی ساخت که امروزه همچنان مهمانان را مجذوب خود می‌کند. نوآوری های قابل توجه پارک موضوعی اولیه عبارتند از:
 

.Mobina.

مدیر تالار ادبیات
پرسنل مدیریت
مدیر تالار ادبیات
تاریخ ثبت‌نام
12/1/24
ارسالی‌ها
3,874
پسندها
9,399
امتیازها
38,773
مدال‌ها
20
سطح
16
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #9
  • فناوری صوتی – انیماترونیک: والت دیزنی و تیمش، فیگورهای انیماترونیک صوتی را معرفی کردند. یک فناور پیشگامانه که چهره‌های واقعی و متحرک را به پارک آورد. The Enchanted Tiki Room در سال ۱۹۶۳ و The Enchanted Tiki Room در سال ۱۹۶۷، اولین نمونه‌های از این فیگورهای مکانیکی را ارائه کردند و تجربه‌های فعلی و فراگیر را برای بازدید کنندگان ایجاد نمودند.
  • سیستم مونوریل: این سیستم دیزنی لند که در سال ۱۹۵۹ معرفی شد، اولین تک‌ریل‌های روزانه در نیم‌کره غربی به حساب می‌آمد. این سیستم حمل و نقل برقی، سواری‌های آینده‌نگرانه و مرتفع در اطراف پارک را فراهم می‌کرد و یک شیوه حمل و نقل جدید و کارآمد ارائه می‌داد.
  • ترن‌هوایی: Matterhorn Bobsleds در سال ۱۹۵۹ به عنوان اولین ترن هوایی لوله‌ای فولادی در...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

.Mobina.

مدیر تالار ادبیات
پرسنل مدیریت
مدیر تالار ادبیات
تاریخ ثبت‌نام
12/1/24
ارسالی‌ها
3,874
پسندها
9,399
امتیازها
38,773
مدال‌ها
20
سطح
16
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #10

پیکسار و انیمیشن کامپیوتری​

همکاری دیزنی و پیکسار دوران جدیدی را در جهان انیمیشن‌سازی رقم زد و سنت جهش‌های پیشگامانه در انیمیشن را ادامه داد. انیمیشن داستان اسباب‌بازی (Toy Story) که در سال ۱۹۹۵ اکران شد، اولین فیلم بلندی بود که با استفاده از تصاویر کامپیوتری، یا همان فناوری CGI (یا همان Computer Generated Imagery) ساخته شد و به یک انیمیشن کلاسیک محبوب میان مخاطبان در هر سنی تبدیل شد.

موفقیت این انیمیشن منجر به خرید پیکسار توسط دیزنی در سال ۲۰۰۶ شد و همکاری این دو سازمان منجر به ساخت برخی از محبوب‌ترین فیلم‌های انیمیشنی با فناوری CGI تا به امروز شده است. عناوینی مانند Up، Wall-E و Monsters Inc همگی در این زمان اکران شدند و هرکدام به عنوان انیمیشن‌های خاطره‌انگیز در...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
عقب
بالا