بانک مرکزی ابلاغ کرد؛ تطبیق کدملی با شماره همراه در تراکنش های موبایلی

  • نویسنده موضوع D O N Y A
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 3
  • بازدیدها 160
  • کاربران تگ شده هیچ

D O N Y A

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
10/7/18
ارسالی‌ها
438
پسندها
6,283
امتیازها
23,673
مدال‌ها
17
سطح
12
 
  • نویسنده موضوع
  • #1
بانک مرکزی ابلاغ کرد؛ تطبیق کدملی با شماره همراه در تراکنش های موبایلی
بانک مرکزی درمستند الزامات ارائه خدمات بانکی توسط برنامک‌های همراه اعلام کرد که ارائه خدمات بانکی صرفا با تطبیق کد ملی با شماره تلفن همراه در اپلیکیشن‌های موبایلی از ابتدای سال ۹۸ امکانپذیر خواهد بود....
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : D O N Y A

D O N Y A

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
10/7/18
ارسالی‌ها
438
پسندها
6,283
امتیازها
23,673
مدال‌ها
17
سطح
12
 
  • نویسنده موضوع
  • #2
ارائه انواع خدمات مبتنی بر کارت‌های بانکی در برنامک‌های همراه منوط به رعایت کامل موارد به شرح ذیل توسط بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت است که از این پس به عنوان موسسه از آن‌ها یاد خواهد شد:
1-موسسه موظف است ضمن رعایت ملاحظات امنیتی و طی انجام فرآیندهای تست و ارزیابی امنیتی از امن بودن برنامک‌ همراه اطمینان حاصل نماید. مسئولیت وقوع هرگونه رخداد امنیتی، تقلب و کلاهبرداری، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و مالی کاربران برنامک‌های همراه مستقیما به عهده موسسه مربوطه است.
2-موسسه موظف است هنگام فعال‌سازی برنامک همراه بر روی دستگاه کاربر اقدامات زیر را انجام دهد:
کد ملی و شماره تلفن همراه کاربر را اخذ نماید.
تطابق کد ملی با شماره تلفن همراه اظهار شده توسط کاربر را...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : D O N Y A

D O N Y A

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
10/7/18
ارسالی‌ها
438
پسندها
6,283
امتیازها
23,673
مدال‌ها
17
سطح
12
 
  • نویسنده موضوع
  • #3
6-موسسه موظف است کاربر را در هر بار ورود به برنامک همراه برای استفاده از خدمات بانکی، از طریق ساز و کارهایی نظیر نام کاربری و گذرواژه، تشخیص چهره و نظایر آن بنابر طراحی برنامک شناسایی نماید.
7-ضروری است تا کلیه خدمات بانکی صرفا در صورت تطابق کد ملی اخذ شده در مرحله فعالسازی برنامک همراه و کد ملی دارنده کارت بانکی ارائه گردد.
8-لازم است کانال ارتباطی میان موسسه و برنامک همراه دارای رمزنگاری End-to-End باشد و در هیچ یک از سازوکارهای مبتنی بر رمزنگاری از الگوریتم‌های رمزنگاری ضعیف و غیر استاندارد استفاده نشود.
9-شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت تحت هیچ شرایطی نباید شماره کارت، کد CVV2، رمز دوم کارت بانکی و اطلاعات مالی مشتریان نظیر مانده حساب و صورتحساب آن‌ها را در سامانه‌های خود اعم از سامانه...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : D O N Y A

D O N Y A

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
10/7/18
ارسالی‌ها
438
پسندها
6,283
امتیازها
23,673
مدال‌ها
17
سطح
12
 
  • نویسنده موضوع
  • #4
13-لازم است به منظور پاسخگویی به نهادهای ذیصلاح قابلیت انجام اقدامات زیر توسط موسسه فراهم گردد:
دریافت کد ملی و شماره تلفن همراه کاربر از طریق شناسه یکتا یا نشانه
امکان حذف یا مسدود سازی نشانه از طریق سامانه مرکزی موسسه
14-ضروری است در صورت درخواست کاربر، امکان حذف، غیر فعالسازی نشانه در برنامک همراه فراهم شود.
15-لازم است هر گونه تغییر اعلامی در سامانه مانا شامل ارائه نسخه جدید از یک سرویس یا ارائه یک سرویس جدید صرف مدت یک ماه توسط موسسه پیاده سازی شود و در صورت عدم پیاده سازی، دسترسی‌های آنها حذف خواهد شد.
16-ضروری است موسسه اطلاعاتی از برنامک همراه و تراکنش‌های صادر شده توسط آن را به نحوی در سامانه مرکزی خود ثبت و نگهداری نماید که امکان رهگیری تمامی عملیات تراکنشی برنامک همراه، فعال...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : D O N Y A

موضوعات مشابه

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 1, کاربر: 0, مهمان: 1)

عقب
بالا